27 september 2021

Ook de beveiligingssector heeft baat bij een flowbot

In de beveiligingssector worden de diensten steeds vaker online aangeboden. De verschillende diensten worden vaak uiteengezet en er is ook steeds vaker de mogelijkheid om direct een dienst te boeken. Hierbij komen er ook vaker vragen bij klanten. De klanten worden nu namelijk niet meer fysiek geholpen maar moeten de weg zelf vinden online. Hierbij kan een flowbot een goed hulpmiddel zijn.  

Functionaliteiten van de flowbot 

De flowbot is een widget die op elke (gewenste) webpagina kan worden geïmplementeerd. Een flowbot simuleert net als chatbot een gesprek met klanten. Maar in plaats van reageren op open vragen, verwijst hij klanten naar het juiste team of geeft hij informatie door zelf multiple-choice vragen te stellen. Waar veel bedrijven werken met een ‘Veel gestelde vragen (FAQ)’ pagina, is deze voor veel websitebezoekers vaak lastig tot niet te vinden. Een flowbot is eigenlijk een soort van robot die de veel gestelde vragen binnen enkele seconden kan beantwoorden. De klant kan een vraag stellen en de flowbot zal door middel van meerkeuze vragen in zijn eigen kenniscentrum op zoek gaan naar overeenkomende vragen met bijbehorende antwoorden. Als de vraag niet door de flowbot kan worden opgelost kan deze naar het juiste team worden gestuurd. Dit team heeft door de vele vragen van de flowbot nu een compleet beeld van de vraag. 

Mooie samenwerking 

Aan het begin van het samenwerkingstraject zal de flowbot voor het eerst ‘gevuld’ worden. Onze chatspecialisten zullen een kenniscentrum opstellen die wordt ingevuld door het beveiligingsbedrijf. Deze wordt ook nog aangevuld met veel gestelde vragen die het bedrijf al weet. Onze chatspecialisten zullen hierna de flowbot gaan maken. Na verloop van tijd zal de flowbot steeds meer vragen kunnen beantwoorden doordat wij deze up-to-date zullen houden. Vragen waar de flowbot geen antwoord op heeft worden nagevraagd en zullen daarna ook aangevuld worden in het systeem. Zo kan de flowbot elke keer weer meer klantvragen beantwoorden.