28 oktober 2021

Succes met Google Shopping

Succes met Google Shopping

Een toekomstige klant zoekt een bepaald product, vult dit in op Google, en jouw product verschijnt als suggestie boven de zoekresultaten. Dat is hoe Google Shopping werkt. Simpel toch?

Zo simpel als dat het klinkt, is het natuurlijk niet. Het is een tijdrovend proces en kan, als je het niet juist doet, ook een duur project worden. Een reden om Google Shopping niet te gebruiken? Nee! Er is namelijk een oplossing. Met Google Shopping uitbesteden, neemt een team van Google Ads specialisten het volledig van jou over. Door hun jarenlange kennis, ben je altijd verzekerd van het hoogst haalbare resultaat.

 Waarom zelf doen veel tijd kost?

Eerst moet je zorgen voor een data feed. In deze feed staat alle informatie, zoals een afbeelding, een titel, een beschrijving en een prijs. Deze feed moet kloppend zijn. Je kunt deze namelijk, in tegenstelling tot tekstadvertenties, niet zomaar veranderen. Daar zit hem het meeste werk. Klopt de feed namelijk niet, dan zullen je advertenties minder relevant zijn of zelfs foute informatie bevatten. Je bent dus verplicht om minimaal één keer per dag jouw feed te updaten. Doe je dit niet, dan haal je geen voordeel uit Google Shopping en zijn al je investeringen voor niets geweest. Dat zou toch ontzettende zonde zijn? Daarom is Google Shopping uitbesteden de enige en juiste keuze!

 Advies op maat

Feed optimalisatie, verbeteren van de accountstructuur of het inzetten van de juiste biedstrategieën. Elke klant heeft andere wensen en behoeftes. Met Google Shopping uitbesteden aan ervaren Google Ads specialisten, wordt er precies op die wensen en behoeftes in gespeeld. Door het zelf bepalen van jouw budget, hou je wel altijd zelf de vinger aan de pols. Jij bent en blijft de baas, maar wat je wil en wat je wenst, wordt wel volledig voor jou uitgevoerd! Met Google Shopping uitbesteden geneer je snellere en meerdere verkopen, precies wat iedere ondernemer in deze digitale tijd nodig heeft!